TidsLiv

Det här är bloggen för dig. Och för mig. Här ska vi kunna mötas i det hemska som förenar oss. Det kommer att handla om upprepade övergrepp, sex som självskadebeteende och vägen tillbaka. För dig. Och för mig.

Välj mig.

Kategori: Behandlingshem, Min historia

  


En dag ska jag se tillbaka på det arbete jag gjort här och förundrats över mig själv. Jag ska imponeras av min uthållighet och min vilja att bli fri. Jag ska se till min skräck och min ovilja att behöva genomgå det här. Hur länge jag kämpade emot. Hur gärna jag ville försöka hitta en annan väg än att behöva gå igenom det här helvetet. Och hur omöjligt det var att acceptera mitt öde. 

Jag ska lägga en hand på min axel och skänka mig all den styrka jag behövde då och som jag behöver nu. Koncentrera ner all min kraft för ta mig igenom det här. Hylla mitt fokus. Berömma min distinktion. Att även de gångerna jag tappade blicken på horisonten så kravlade jag mig ändå fram bland taggtråd och tisslar. Jag hade ett mål jag inte visste fanns. Som jag inte ens visste var det var eller hur det skulle kännas. Jag förlitade mig på min omgivning och bara hoppades att det här eländet jag genomgick en dag skulle vara värt det. 
Att det som kändes som att det skulle ta död på mig istället blev min räddning. 


Kommentera inlägget här: