TidsLiv

Det här är bloggen för dig. Och för mig. Här ska vi kunna mötas i det hemska som förenar oss. Det kommer att handla om upprepade övergrepp, sex som självskadebeteende och vägen tillbaka. För dig. Och för mig.

Får nya visioner när du andas.

Kategori: Min historia

Alla dörrar var stängda.
Så jag fick börja öppna nya.
Bakom dem gömde sig de sju dödssynderna.
En dörr för varje önskan om att inte längre vara vid liv.
De som skulle skyddat mig var upptagna med regler.
De som skulle stöttat mig var insnöade i sekundära tonårsproblem.
Hon som skulle varit min vän, vände mig ryggen.
Smällde igen dörren rätt i ansiktet på mig.

Så jag hade ingenstans att ta vägen.
Det gick inte att bara leva och stå ut.
För inombords var det ett konstant vulkanutbrott, en tsunamiflod, en jordbävning, skogsbrand, tornado. Ingenmansland. Terra nullius.
Så när det inte kunde bli värre så blev det värre.
När det inte kunde göra mer ont så gjorde det mer ont.
Jag gick igenom nya dörrar till fler katastrofer för det var min enda utväg.
Paradoxalt, absolut.

Imorgon är en ytterligare en dag i livet som är mitt.
Där nya dörrar kan öppnas.
Och gamla dörrar stängas.

 

.

Kommentera inlägget här: