TidsLiv

Det här är bloggen för dig. Och för mig. Här ska vi kunna mötas i det hemska som förenar oss. Det kommer att handla om upprepade övergrepp, sex som självskadebeteende och vägen tillbaka. För dig. Och för mig.

Det kommer en vändpunkt.

Kategori: Vardagen




Jag önskar att någon hade tagit mig därifrån. 
Att jag blivit räddad av yttre krafter som magiskt kunde trolla bort mörkret. Kanske att någon hade brytt sig så mycket om mig att den märkt att jag var för ung. För skadad. För fylld av att bli accepterad att jag inte visade mig själv någon respekt. Det är kanske där dit blir skevt. Att jag önskar att omvärlden hade tyckte om mig när jag själv aldrig tyckte om min existens i den. 

Det är en spel jag aldrig kan vinna så jag borde sluta försöka. Ändå lever min älskade naivitet igenom och tar över alla samtal. Det är först när jag ligger avklädd i en främlings näste med sår över hela kroppen som jag undrar om jag kanske valde fel. 
Men då är det redan för sent.
Timglaset är vänt.
Tiden rinner ut. 
Beslut måste fattas. 
Nu. 

Kommentera inlägget här: