TidsLiv

Det här är bloggen för dig. Och för mig. Här ska vi kunna mötas i det hemska som förenar oss. Det kommer att handla om upprepade övergrepp, sex som självskadebeteende och vägen tillbaka. För dig. Och för mig.

För idag.

Kategori: PTSD

(null)

Hej demoner. 

Är ni trötta? Känner ni er också slut efter att ha gått runt, runt mig hela dagen. Behöver ni vila? Vill ni få ladda batterierna och sluta fred nu för ett ögonblick. Sluta trakassera mig och istället gå och lägga er någon annanstans och lämna mig ifred. Det vore vänligt. Väldigt. Snällt. 

Det räcker för idag. Det gör det. Er tyngd har varit tillräcklig tung. Er närvaro tillräckligt påfrestande. Jag har gråtit nog. Jag har skakat nog. Jag har lidit nog. Ni har gjort ert jobb och ni har gjort det bra. Ni kan somna med den vetskapen att jag led idag. Jag led verkligen. 

Så släpp taget nu. Låt mig få sova ifred och vila upp mig. Imorgon kommer kampen börja om och jag kommer att ta upp den. Vi ska återigen gå i klinch med varandra. Ni med ett mål och jag med ett annat. Jag låter er vinna idag. Jag ger mig. Idag fick ni ta hem segern. Men det är bara för att jag vet att jag kommer vinna i slutändan. 

Godnatt. 



Kommentera inlägget här: