TidsLiv

Det här är bloggen för dig. Och för mig. Här ska vi kunna mötas i det hemska som förenar oss. Det kommer att handla om upprepade övergrepp, sex som självskadebeteende och vägen tillbaka. För dig. Och för mig.

I kölvattnet av seger.

Kategori: Vardagen

(null)

Andetaget ska få vara där det är. Oavsett högt eller lågt. Inget forcerande. Inget pressande. Bara finnas till trots att det känns som att andetaget är helt borta. Det är där. Flämtande är också ett typ av syreintag. 

Det kommer alltid tillbaka till det. Kampen. Oavsett vad den består av så handlar alla mina kamper om att sluta kämpa. Sluta streta emot, sluta göra motstånd, sluta kriga. Jag ska bara existera och inget mer. Jag ska känna och inte försöka förneka det, få bort det eller göra något destruktivt av det. Det är så mycket svårare än det är sagt.  

Livet har gått upp på att överleva. Och det har varit genom kampen. Idag är jag i trygghet, i säkerhet, i en bra miljö. Jag behöver inte slåss för mitt liv eller slita för att stå ut. Omgivningen är lugn, även när mitt inre är kaos. Men det gör det lättare att förstå varför kampen är så viktig, och varför den är så svår att ge upp. Jag har kämpat mig hit, kämpat för att överleva, kämpat för att stå ut, kämpa för att leva. Nu ska jag vila i det. Alla andra strider är onödiga. Kampen har haft sitt utslag och jag 

Kommentera inlägget här: