TidsLiv

Det här är bloggen för dig. Och för mig. Här ska vi kunna mötas i det hemska som förenar oss. Det kommer att handla om upprepade övergrepp, sex som självskadebeteende och vägen tillbaka. För dig. Och för mig.

Slockna tillsammans.

Kategori: Allt det andra

(null)

Kom trötthet. Kom och ta mig med. Låt mig få somna in i dina armar och vaggas till ro i din famn. Håll om mig tills mitt andetag är i synk med lugnet. Smek min kind tills min puls har stillats till vila. Dagen har varit lång och prövande och jag behöver återhämta mig. Behöver få en natt utan orosmoment, utan störningar. Bara få slumra in och vakna upp till en ny dag som inte är idag. 

I en värld av prövningar behövs det tid för tystnad som inte innehåller några hinder. Om vardagen är kantad av snaror behövs det en natt som helt är befriad från krämpor. Där bara mörket får omsluta mig och hålla mig tills ljuset återigen träffar mina ögonlock. Det är mycket begärt men det är inte så mycket begärt. 
Jag kämpar konstant, låt mig, snälla, få vila.  

Kom trötthet. Kom nu. 
Vi faller in i varandra tills vi faller i sömn. 



Kommentera inlägget här: