TidsLiv

Det här är bloggen för dig. Och för mig. Här ska vi kunna mötas i det hemska som förenar oss. Det kommer att handla om upprepade övergrepp, sex som självskadebeteende och vägen tillbaka. För dig. Och för mig.

Som det är men som ingen vill ha det.

Kategori: Behandlingshem, Min historia, PTSD

(null)

Kort mening. Enkel frasering. 
Några bokstäver sammankopplade för att ge förklaring till hela väsendet. Skeendet. 
Till all uppbyggnad. Till den rådande turbulensen och den omfattande förvirringen. 
Allt är som det ska. 

Förutsatt historien, dåtiden, konsekvenserna. 
Förutsatt all forskning som har räknat på och kartlagt reaktioner efter övergrepp. Hur behandlingen fungerar. Vad den väcker för tankar, känslor, handlingar. 
Förutsatt alla andra människor som genomgått liknande. Som också varit på botten och skrapat. Som lidit och skrikit. Som ropat på hjälp ifrån ett bottenlöst hål och undrat om ingen i hela vida världen hör dem. 

Svaret är ett slag i ansiktet, men det är sant. 
Verkligheten är upp och ner men ingen människa är gjord för att bli utsatt. 
Sådan är reaktionen, sådan är tiden efteråt, sådan är behandlingen, sådan är läkandet. 
Precis så är det. 

Men jag gråter ju?
Allt är som det ska. 

Men jag går ju sönder? 
Allt är som det ska

Men jag vill dö? 
Allt är som det ska. 

Allt. Är. Som. Det. Ska. 





Kommentera inlägget här: