TidsLiv

Det här är bloggen för dig. Och för mig. Här ska vi kunna mötas i det hemska som förenar oss. Det kommer att handla om upprepade övergrepp, sex som självskadebeteende och vägen tillbaka. För dig. Och för mig.

Ordens räckvidd.

Kategori: Min historia

(null)

Tryggheten. Den inbillade. Den flyktiga. Den aldrig stundade

Jag har försökt att fånga dig och bevara dig som vore du en svepning för att radera det förflutna och skriva om framtiden. Hållit i dig så hårt att du nästan vittrat sönder. Jag har försökt formatera och programmera det som står på din agenda. Struntat i att det är inte så det fungerar. Det är verkligen inte så det fungerar. Men vad vore jag för en sargad själ om jag inte försökte hela vägen in i betongkolossen att göra saker på mitt sätt även fast det så uppenbart inte ger utslag. En kropp och ett sinne i kamp mot rättvisan. Vi vinner aldrig den striden. Men vi ger heller aldrig upp det kriget. 

För att överhuvudtaget försöka närma mig den sanning som så vackert, så fult står inpräntat i mitt nervsystem måste jag tillbaka till roten. Och den är inte planterad med kärlek. Den är stött och nedtvingad i ett hål som var alldeles för djupt att bottna i, samtidigt alldeles för litet att växa i. Där fick jag tillbringa år av kamp, månader av slit och dagar av elände. Till sist fanns inget annat sätt än att ta på mig allt det ansvar som omvärlden skulle ha stått för. Det var mitt fel att jag hamnade här, det är mitt fel om jag hamnar här igen. 

Oviljan blir kristallklar. Lika skör, lika bräcklig. Jag vet att jag behöver det skyddet för att skydda mig. Den rustningen som egentligen bara är gjord av tårar måste täcka min kropp annars kan vem som helst promenera in här och allt börjar om igen. Och en gång till blir min död. Jag står inte ut med att ha orsakat mitt eget nederlag ytterligare en gång och låter hellre jorden få fylla mina lungor än att deras luft får göra det. Så desperat är jag efter det som bara är en chimär av trygghet. Den inbillade. Den flyktiga.  

Den aldrig stundade. 





Kommentera inlägget här: