TidsLiv

Det här är bloggen för dig. Och för mig. Här ska vi kunna mötas i det hemska som förenar oss. Det kommer att handla om upprepade övergrepp, sex som självskadebeteende och vägen tillbaka. För dig. Och för mig.

Ömhetens radie.

Kategori: Min historia, Självskadebeteende

(null)

Här utkämpas inga strider. Inga krig bekämpas. 

Det finns inga fiender. Inga soldater som när som helst kan förändra rummet till ett slagfält. 

Vi krigar inte mot någon. Bara för någon. 

För oss själva. 


Hatet överlever inte här. Det finns inte plats för det. Inget utrymme för dömande. 

Här känner vi bara kärlek och medkänsla för varandra. 

För varenda person som sitter framför mig är en överlevare och jag känner bara beundran och värme gentemot dem. Så pass mycket att det spiller tillbaka på mig själv. 

Jag kan inte tycka synd om dem utan att i förlängningen tycka synd om mig själv. 

Jag kan inte hata de människorna som skadat dem utan att på det viset hata dem som skadat mig. 

Jag faller inom empatiradien och måste sälla mig till ledet av förståelse. 

Jag kommer dit hård. 

Men jag lämnar mjuk. Alltid mjuk. 

Fylld av empati och förståelse för dem. 

Och på så sätt, för mig själv. 




Kommentera inlägget här: