TidsLiv

Det här är bloggen för dig. Och för mig. Här ska vi kunna mötas i det hemska som förenar oss. Det kommer att handla om upprepade övergrepp, sex som självskadebeteende och vägen tillbaka. För dig. Och för mig.

Missöde bland stjärnorna.

Kategori: Behandlingshem

(null)

Ikväll var en bra kväll. Bästa på länge. 
Trots att vi i samklang grät så att vi skakade så var det ändå fint. Vi förenades bland tända ljus och brända pop-corn till en film om perfekt kärlek som ändå går i kras. Vi skrattade över vårt befängda val. Hur kan vi välja sorgen när det enda i vårt liv är tragiskt? 
Ändå satt vi där. Ihopkurade. Hennes huvud mot min axel. Näsdukar i händerna och salta stänk längs med kinderna. Citeringen av titeln kunde inte stämma bättre överens. Förr eller senare exploderar vi också. 
Det finns något så ärligt i det. Så innerligt. 

Jag blir rörd av situationen och i förlängningen rörd av livet. 
Hur det för oss till så underliga platser och låter oss få uppleva de märkligaste sakerna. 
Ett behandlingshem, ute på en åker, bland skrik och elände kan det ändå uppstå harmoni och värme. Det är magiskt. I sig själv. 
Och för ett ögonblick så kan jag ärligt säga att trots att jag hatar varje sekund av vad livet tvingar mig att gå igenom så är jag ändå glad över den stunden. 
För det vackra i det fula. 
Det fantastiska i det fruktansvärda. 



Kommentera inlägget här: