TidsLiv

Det här är bloggen för dig. Och för mig. Här ska vi kunna mötas i det hemska som förenar oss. Det kommer att handla om upprepade övergrepp, sex som självskadebeteende och vägen tillbaka. För dig. Och för mig.

Veckoslutets ångest.

Kategori: Min historia, PTSD

(null)

Det kommer bli måndag. 
Det är det enda jag försöker fokusera på just nu. En måndag kommer komma och då kommer helgen vara över. Det kommer bli måndag och jag kommer vara tillbaka i Stockholm och ha den här jävla strapatsen bakom mig. Det kommer bli måndag. Tisdag. Onsdag. Det finns en ny vecka efter lördag och söndag. 

Jag ska bara ta mig dit. Jag ska bara hålla ut och klara mig igenom den här helgen sedan kommer en ny vecka. Den veckan kan jag ägna helt åt att vila. Hämta mig ifrån det som kommer ske om två dagar. Jag ska stå ut. Härda mig igenom. Ta mig igenom. Klara av. Det kommer inte bli enkelt och det kommer inte vara smärtfritt. Men alla säger att det kommer vara värt det. Att det kommer göra skillnad. Kanske till och med förändra radikalt. 

Så jag höjer blicken. Sänker tempot. Andas med hela kroppen. Fokuserar. Ett steg i taget. En minut i taget. Jag behöver bara ta mig igenom just det ögonblicket jag lever i. Och sedan nästa ögonblick och plötsligt har det gått ett helt liv. 
Långsamt. Andas. Fokus. 

Måndag. Jag längtar så jäkla mycket efter dig. Blickar efter dig. 
Jag ska ta mig dit. Lördag. Söndag. Sedan måndag. 
Jag ska klara det. 


Kommentera inlägget här: