TidsLiv

Det här är bloggen för dig. Och för mig. Här ska vi kunna mötas i det hemska som förenar oss. Det kommer att handla om upprepade övergrepp, sex som självskadebeteende och vägen tillbaka. För dig. Och för mig.

Om morgondagen vill annorlunda.

Kategori: Allt det andra

(null)

Tvinga mig att planera framåt. 

Skriv upp mig på schemat, boka in mig på kursen, bestämd tid med mig nästa vecka, avkräv mig på svar om din födelsedag om en månad, säg åt mig att osa om ert bröllop om ett halvår. 
Ge mig konkreta anledningar när jag inte kan finna några enkla svar. 
Skänk mig uppgifter att bocka av som kan hålla mig kvar. 
Strukturera upp mitt liv och fyll det med anledningar till att fortsätta leva det.
Även de minsta sakerna spelar roll. Även de obetydligaste av ting har betydelse. 
Jag behöver bara små delmål för att ta mig framåt och vidare. Behöver veta att imorgon också är viktig. Behöver veta att det är värt att hålla mig kvar idag för att om ett halvår kommer det kännas bättre. Eller att jag omöjligen kan missa den resan, den födelsedagen, den filmen, den konserten, den fikan, den tystnaden, den sommardagen, det novemberregnet, den julaftonen, den framtiden. 

Om jag inte finner anledningen idag. 
Tvinga mig att planera framåt. 
Så kanske jag finner den imorgon. 


Kommentera inlägget här: