TidsLiv

Det här är bloggen för dig. Och för mig. Här ska vi kunna mötas i det hemska som förenar oss. Det kommer att handla om upprepade övergrepp, sex som självskadebeteende och vägen tillbaka. För dig. Och för mig.

Vi blir till liv.

Kategori: Vardagen

(null)

Regnet hänger i luften och jag älskar det. 
Vet att det bara är en tidsfråga innan det kommer att täcka omgivningen och skymma sikten med dess porlande droppar. 
Det känns i hela kroppen. 
Naturen ropar på det. Blommorna kallar. Gräset kräver. Träden begär. 

Låt det falla. 
Låt det få rena luften, jorden, marken. 
Låt det få tvätta bort alla våra synder och alla våra misstag. 
Låt det få rensa planeten på dess smutsiga, giriga tillkortakommanden. 
Dra ett streck över det gamla och plocka fram en oanvänd palett. 
Vi kan färglägga jorden på nytt. 

Låt det få smeka min sargade hud. 
Ta plats på mina kinder tillsammans med mina egenproducerade pärlor. 

Allt kan bli till liv igen. Allt kan börja om. 
Låt regnet falla. 
Jag kommer inte göra det. 




Kommentera inlägget här: