TidsLiv

Det här är bloggen för dig. Och för mig. Här ska vi kunna mötas i det hemska som förenar oss. Det kommer att handla om upprepade övergrepp, sex som självskadebeteende och vägen tillbaka. För dig. Och för mig.

För att andetaget ska leva.

Kategori: Anmälan

(null)

Nedräkningen är igång. 
Snart är det imorgon och jag kommer möta min advokat för ett första redogörande. Hon ska få min historia. Min berättelse. 
Jag ska i detalj berätta om det värsta som har hänt mig i mitt liv. 
Min puls rusar, andetaget ytligt. Vill inte föreställa mig morgondagen, kan inte förbereda mig så mycket mer än att bara ställa mig in på att det här kommer vara för jävligt. Fasansfullt. Fruktansvärt. 

Ändå ska jag göra det. Jag ska, trots att varenda cell i min kropp vill motsatsen, sätta mig tillsammans med henne och beskriva vad han gjorde med mig. Vad han gjorde mot mig. Vad det har gjort med mig. Jag ska blotta mitt innersta. Säga saker högt jag aldrig vill ens tänka på. 

Fy fan. Jag hatar det här. 
Jag vill inte. Jag vill verkligen inte. 
Snälla. Låt mig slippa. 
Hjälp. Hjälp. Hjälp. 

Men det finns inget mirakel. Ingen räddning kan inträffa. 
Jag måste vara min egen hjälte. Jag måste rädda mig själv. 
Och jag är skräckslagen. 

Har ni någon extra styrka,
Snälla sänd mig den. Skicka mig det ni kan. 
Jag behöver allt jag kan få. 


Kommentera inlägget här: