TidsLiv

Det här är bloggen för dig. Och för mig. Här ska vi kunna mötas i det hemska som förenar oss. Det kommer att handla om upprepade övergrepp, sex som självskadebeteende och vägen tillbaka. För dig. Och för mig.

Talet till sanningen.

Kategori: Behandlingshem, Dissociering

(null)

Tiden på behandlingshem. 
Det är snart två år. 
Tiden har rasat samtidigt som den helt stått still. 
Jag har varit medveten i varenda ögonblick och jag har totalt missat allting. 
Det är en märklig kombination av fullständig närvaro och absolut dissociering. 
Jag hamnar i ett ingenmansland där jag vet var jag är, varför jag är där jag är och hur länge jag har varit här och jag har ingen aning. 
Det går visserligen i linje med resten av mitt förhållningssätt till omvärlden och mig själv. Förnekande, ifrågasättande, förminskande. 
Trots att jag snart varit här i sjuhundratrettio dagar så ställer jag mig ändå frågande till om jag faktiskt behöver vara här. Förstår ni naiviteten i det? 
Jag menar, svaret finns ju i frågan;
Om jag inte hade behövt att vara här.
Så hade jag inte varit här. 
Så enkelt är det. 
Så svårt är det. 




Kommentera inlägget här: