TidsLiv

Det här är bloggen för dig. Och för mig. Här ska vi kunna mötas i det hemska som förenar oss. Det kommer att handla om upprepade övergrepp, sex som självskadebeteende och vägen tillbaka. För dig. Och för mig.

Håll inte andan.

Kategori: Depression, Vardagen

(null)

Sakta ner. Stanna upp. 
Se dig omkring. 
Vad ser du?
Tiden går i samma takt, det är bara ditt hjärta som ökar farten. 
Pulsen kommer gå ner igen. 
Du gör inte om samma misstag. Du ser varningssignalerna. Du förstår att du måste bromsa. Du vet att du är sårbar. Du känner det. 
Det är så lätt för dig att bara köra på. 
Det är så svårt för dig att känna dina begränsningar. 
Lite till, tänker du. Men nej. 
Inte mer nu. Stopp. Stanna. Vila. 

Du kan det här egentligen. I teorin. Det är bra det att det blir överhettat ibland och då är det svårt att navigera sig fram till rätt beslut. Men du har en gång bränt ut dig. 
Du vill inte hamna där igen. Andas. Snälla. Andas. 

Jorden är rund, snart kommer du springa in i dig själv. 
Stanna tidigare den här gången. Det behöver inte gå så långt. 
Försök. Försök igen. Sluta inte försöka. 
Detta behöver du jobba med hela livet. Alltid. Ett år räcker inte. Inte två år. Inte tio år. Inte när det är så inlindat i DNA-stegen. Inpräntat i ryggraden. 
Så fatta medvetna val varje dag. Varje timme. Varje minut. 
Orkar jag? Vill jag? Är det bra för mig? Gör jag det för min skull? 
Detta här, detta liv som du lever. Det är ditt.
Du har tilldelats det, en liten stund på jorden. 
Ett kort ögonblick. 
Gör val som är bra. 
Gör val som får dig att må bra. 




Kommentera inlägget här: