TidsLiv

Det här är bloggen för dig. Och för mig. Här ska vi kunna mötas i det hemska som förenar oss. Det kommer att handla om upprepade övergrepp, sex som självskadebeteende och vägen tillbaka. För dig. Och för mig.

Dagen till ära.

Kategori: Vardagen

(null)

Alla. Hjärtans. Dag. 
Den dagen för att alla de med hjärtan. 
Oavsett om det är deras egna eller andras. 
Om de delar på det eller har det för sig själv. 

Det jag har gjort för mitt hjärta idag, mitt eget hjärta, som jag inte delar. Är att jag har sovit och fått återhämtning. Promenerat i solen. Tränat. Sedan fyllt hela kvällen med att spela gitarr och sjunga. 
Jag har inte fixat alla mina bestående problem på en dag, en kväll. Men någon spricka glipar inte lika mycket. Och det är fantastiskt i sig. Det får räcka i sig själv. 
Jag gör allt jag kan varje dag för att framtiden ska bli annorlunda.
Och just nu, i detta nu är det precis tillräckligt. 

Jag är ensam ikväll. Det smärtar. Jag är visserligen ensam många kvällar. 
Jag saknar värmen och kärleken från en annan människa. Det innerliga. Det sanna. 
Som svältfödd på närhet och ömhet. Konstant underskott på värme. 
Så jag får fira mig själv. Hylla mig själv. 

Jag är tacksam över hjärtslagen. Glad att mitt hjärta inte givit upp även de gångerna jag tvingat den till det. Den har ändå fortsatt slå. 
Jag har förkastat mitt hjärta men aldrig förlorat det. 
Jag har varit elak och grym. Oresonlig och orimlig. Kan fortfarande vara.
Men jag försöker vara vänligare. Försöker vara empatisk. 
Med slutsatsen att om hela världen är elak, så måste jag, åtminstone jag, vara snäll mot mig själv. 




Kommentera inlägget här: