TidsLiv

Det här är bloggen för dig. Och för mig. Här ska vi kunna mötas i det hemska som förenar oss. Det kommer att handla om upprepade övergrepp, sex som självskadebeteende och vägen tillbaka. För dig. Och för mig.

Det klarnar.

Kategori: Allt det andra

(null)

Skrapar lätt på ytan. 
Där under finns linjer som tar sig från ögonen till leendet och tillbaka igen. 
Skrattet som får luft i ögonblicket. Som förevigas i rörelsen. 
En vacker prick som signatur. 
Ett fasansfullt ärr som sticker ut. 
Iskalla ögon eller varmaste på jorden. Ingen tror mig. 
Jag håller fast vid nuet. Med förhoppningen att nuet vill hålla fast i mig lika mycket. 
Ovetandes vart den här stigen kommer leda mig har jag ändå börjat vandra. 
Börjar bli van. Börjar bli säker. 
Även om hjärtat kan spricka lika fort som det läker. 
Jag tänker ändå våga. 

Faller. 
Tills dess att jag ser allt tydligt;
Det finns vingar på dig. 
Det bor två svanar i oss. 


Kommentera inlägget här: