TidsLiv

Det här är bloggen för dig. Och för mig. Här ska vi kunna mötas i det hemska som förenar oss. Det kommer att handla om upprepade övergrepp, sex som självskadebeteende och vägen tillbaka. För dig. Och för mig.

Samlas vid kanten.

Kategori: Depression

(null)

Hela Atlanten ryms i mina tårknaler. 
Det är ett hav av smärta. 
En ocean av sorg. 
Här i kan du bada med sårandets sanna jag. 
Möta otrygghetens förste. 

Du kan inte bottna här. 
Du kan inte simma här. 
Strömmen för dig bort ifrån land och ut mot öppet hav. 
Horisonten nalkas. Undergången är precis intill. 
Någonstans emellan här och nu. 

Tidvattnet för med sig en förändring. 
Ringarna på vattnet kan berätta om morgondagen. 

Du hade önskat annorlunda. 
Jag också. 

Men vågorna har besked. 
- Lär dig av det du varit med om.
       Väx genom det du går igenom. 




Kommentera inlägget här: