TidsLiv

Det här är bloggen för dig. Och för mig. Här ska vi kunna mötas i det hemska som förenar oss. Det kommer att handla om upprepade övergrepp, sex som självskadebeteende och vägen tillbaka. För dig. Och för mig.

Dagens mor.

Kategori: Allt det andra

 

 
Himlen, hjälp min själ att läka. 
Förbarma dig över mitt väsen och skydda mig från ondo. 
Se till mina tyngda axlar att jag burit på en börda som aldrig var min att bära. 
Hör min klagosång när jag berättar om hur människor satt spikar i min kista. 
Lossa på knutarna kring mitt hjärta. 
Släpp fri viljan att bli hel. 
Hjälp min själ att läka. 
 
Natten, hjälp min vilja att hitta hem. 
Lys den väg jag går med ditt klara, mörka ingenting. 
Stanna vid min sida även de gångerna jag avviker från målet. 
För mig rätt igen. 
Tro på mig när jag vacklar.
Stötta mig när jag faller. 
Se igenom mina lögner och vet att sanningen alltid förbli densamma. 
Hjälp min vilja att hitta hem. 
 
Samla alla naturens resurser och låt dem föra samman mig med lugnet. 
Stilla den puls som alltid skenar. 
Sätt ro i det andetaget som aldrig blir fullständigt. 
Ha förtröstan till den oron som spills. 
Samla ihop alla tvivel och gör dem till intet. 
Vi behöver inte mer av det fördolda. 
Jag behöver inte mer av det förgörande. 
Jag behöver hjälp. 
Hjälp att läka. 
Hjälp att hitta hem. 
 
 
Kommentera inlägget här: