TidsLiv

Det här är bloggen för dig. Och för mig. Här ska vi kunna mötas i det hemska som förenar oss. Det kommer att handla om upprepade övergrepp, sex som självskadebeteende och vägen tillbaka. För dig. Och för mig.

Visst finns det liv.

Kategori: Allt det andra

 

Han kliver in i mitt liv som det mest självklara i hela världen. 
Plötsligt är det som att han alltid varit där. Som att detta var menat. Och kanske är det så. Han säger att ingenting är slumpen. Att det som sker, det sker av en anledning. Och jag vill nog gärna tro det. Att det måste finnas någonting större med det här lidandet. Att jag kan vända det här till att bli något i mitt liv som är betydelsefullt. Något annat än smärta, sorg, tårar och död. 

Jag blir berörd av den kärlek jag möter av någon som inte funnits i min närhet tidigare. Som tycker att jag är värd tiden, orken, kraften. Att det är viktigt för honom att jag mår bra. Att han är så övertygad om att jag kan klara mig ur det här att han måste investera av sitt liv i mitt. Det är vackert. Så uppoffrande. Ändå är det inte en fråga för honom. Det är ett kall. En uppgift. 
Oavsett. 
Jag är så tacksam. 

Det finns människor runt mig som gör allt för att jag ska stanna kvar i det här livet. Att jag ska lita på att det finns något annat för mig. Att det faktiskt kan te sig annorlunda. Att det kommer finnas stunder då inte varje andetag är fyllt av smärta. Att det går att skratta utan att sorgens klang alltid slår igenom. De hävdar det med sådan bestämdhet att jag bara måste tro på det. 
Jag vill så gärna tro på det. 

Detta kan inte vara allt. Det kan inte vara meningen att jag kom till världen för att få uppleva vad onda människor kan göra mot mig. Att det finns monster där ute som inte bryr sig om någon annan än sig själva. Att de är beredda att göra avkall på sina medmänniskor för att stilla sina egna behov. Att de är blinda för den brännmärkningen de utför. Det måste finnas något mer till det. Något att hämta. Något att lära. 
Och kanske är det just det. Det omvända. 
Ondskan kontra kärleken.
Att jag fick lära mig att det finns demoner där ute som gör livet till ett helvete. 
Och sedan finns det änglar som kan hjälpa en ur elden. 


Kommentera inlägget här: