TidsLiv

Det här är bloggen för dig. Och för mig. Här ska vi kunna mötas i det hemska som förenar oss. Det kommer att handla om upprepade övergrepp, sex som självskadebeteende och vägen tillbaka. För dig. Och för mig.

Ta mitt allt.

Kategori: Allt det andra

(null)
 
 
​Här.
Precis här.
Där tårarna möter leendet och leendet möter tårarna.
Där skrattet möter gråten och gråten möter skrattet.
Där lyckan möter sorgen och sorgen möter lyckan.
Här.
Precis här.
Vill jag stanna.
För här kan min själ få ro. Här kan den få vila och samla kraft.
I närvaron av sin spegelbild.
I frånvaron av kraven och stressen.

Vi ska vårda varandra i detta sköra sammanhang som kallas livet. Ta hand om de sårbarheter vi föddes med och de vi fick längs med vägen.
Se våra storheter i våra misstag.
Se våra framgångar i motgångarna.
Aldrig döma. Bara förstå. 

Och när den ena inte längre orkar andas ska den andre fylla dess lungor med syre. Hålla igång hjärtat med hjälp av kärleken.
Nära sinnena med lusten att få vara tillsammans. 

Så.
Här.
Precis här.
Där regnet möter solen och solen möter regnet.
Ljuset möter mörkret och mörkret möter ljuset.
Där stannar jag kvar.
Där stannar vi kvar.
 
Kommentera inlägget här: