TidsLiv

Det här är bloggen för dig. Och för mig. Här ska vi kunna mötas i det hemska som förenar oss. Det kommer att handla om upprepade övergrepp, sex som självskadebeteende och vägen tillbaka. För dig. Och för mig.

Fånga mitt fall.

Kategori: Allt det andra

 


Mitt hjärta är fritt.
Det har inga mål eller riktningar. 
Ingenstans den måste vara. 
Den följer röstens klang men skapar alltid sin egen tolkning. Ibland krockar de. 
Ibland talar förnuft högre än känslan. 
Svårigheterna ligger i att välja rätt oavsett hur vägen dit är belägrad.
Att det är enkelt är inte synonymt med att det är rätt.
Svaret är oväsentligt.
Ditt val – Det som räknas.

Mitt hjärta är evigt.
Det fyller nya tomrum i universum. 
Det etsar sig fast här och nu, i detta nu, för att aldrig blekna. Långt efter att de sista orden uttalas. 
Då ska viskningen blivit till skrik. 
Långt efteråt bankar det för en morgondag som innehåller något annat än igår.
Ett skratt. En tår.
Egentligen vad som helst som känns.
Jag lever kvar långt efter att jag har försvunnit bort.
Jag är evig.
Mitt hjärta är evigt.


Kommentera inlägget här: