TidsLiv

Det här är bloggen för dig. Och för mig. Här ska vi kunna mötas i det hemska som förenar oss. Det kommer att handla om upprepade övergrepp, sex som självskadebeteende och vägen tillbaka. För dig. Och för mig.

Det kostar.

Kategori: Depression, Min historia

(null)

Jag skyddar min omgivning. 

Sätter dem i säkert förvar långt ifrån mina brutala sanningar. Vill bespara dem det helvete det har inneburit att äga mitt namn. Jag håller hårt i min fasad, gör allt jag kan för att chimären inte ska krackelera. Ingen får veta vad jag egentligen känner. Ingen får se hur jag egentligen mår. Jag slår mig blodig för att håll hemligheterna hemliga. Offrar hälsa, lycka, familj, vänner, framgång för att bevara det ja svurit att aldrig berätta. Det är ett högt pris.


Förödande för ett liv i harmoni. För det är ett ständigt vaktande över vad jag visar och vad jag berättar. Vissa ämnen får inte vidröras. Kan inte ens närma mig vissa regioner med rädslan för att bli avslöjad. Som om det vore ett brott jag begått. När det egentligen är ett brott mot mig som ägt rum, men jag har tagit på mig skulden för.

Har accepterat ansvaret som mitt och tar nu konsekvenserna. 

En skuld som aldrig var min att bära men som idag kantar hela min tillvaro.

Jag kan inte leva i nuet för att det är alldeles för smärtsamt. 

Jag kan inte vara i framtiden för den är för instabil.

Jag kan inte vara i det förgångna för det är mörkare än mörkret själv.



Jag är ingenting.

Jag är ingenstans. 

Ett skal av den människa som en gång var en person som en gång var jag. Vad hände på vägen? Var gick det snett?

Kanske nånstans mellan att något hemskt hände, något fruktansvärt,, fasansfullt och de ekande orden om att det här får det aldrig talas om. Reglerna som uppkom: Ta med dig det ner i graven. Bokstavligen.

Det har satt sig. Djupt. Som indoktrinerad i att dölja hur det faktiskt är.

Vad som faktiskt händer. Så rädd för att omgivningen inte skulle hantera det och bli så ledsen.

Det är min börda att bära säger jag och går under på kuppen.

Kommentera inlägget här: