TidsLiv

Det här är bloggen för dig. Och för mig. Här ska vi kunna mötas i det hemska som förenar oss. Det kommer att handla om upprepade övergrepp, sex som självskadebeteende och vägen tillbaka. För dig. Och för mig.

Andra halvan av jorden.

Kategori: Allt det andra

(null)

Jag ser havet här.
Det är vilt. 
Bryter sig från det stora blå i trasiga vågor. 
Kommer och går. Går och kommer.
Någonstans på jorden är samma vatten lugnt. 

Är livet likadant. 
Dagens kaos. 
Gårdagens stillhet. 

Vid vattenbrynet, precis innan då möter nu, finns det svar på frågor jag aldrig vågat ställa. 
De väntar på mig. Kallar på mig.
Vill berätta för mig att trots att det stormar nu så kommer det mojna sedan. 
Allt som börjar har också ett slut. 
Kan jag ha dem båda två? 
Om jag försöker rusta mig med lögner kommer spegeln aldrig bli blank. 
Det krävs så mycket av mig. 
Mer än jag någonsin givit. 
Mycket mer än jag någonsin fått. 


Kommentera inlägget här: