TidsLiv

Det här är bloggen för dig. Och för mig. Här ska vi kunna mötas i det hemska som förenar oss. Det kommer att handla om upprepade övergrepp, sex som självskadebeteende och vägen tillbaka. För dig. Och för mig.

Lev vid min sida.

Kategori: Vardagen

Jag gör det här för mig.
För min skull. För att jag ska kunna leva med mig själv. För att jag ska kunna bli lycklig genom att bara finnas till. I mig själv. Helt fulländad i mitt eget jag. Som person.
Jag gör det här för att jag ska tycka om mig själv. Så som jag är. Naken. Sårbar. Med alla de positiva och negativa egenskaperna som jag har. Det som är unikt för mig.
Jag vill älska mig själv när jag inte har någonting annat än mig själv att älska. Tycka att jag räcker till utan yttre attribut eller uppdiktade chimärer.
Sluta mäta mitt värde i prestationer. Sluta kräva ett framgångsrikt liv för att det ska vara ett meningsfullt liv.
Jag vill vara bra i mig själv. Duga som jag är. Utan titlar, framgångar, maktpositioner, pengar, social status, erfarenhet.

Jag har ett liv.
Den enda personen som kommer att finnas med mig från det att jag föds tills den stunden jag dör, är jag själv.

 

Kommentera inlägget här: