TidsLiv

Det här är bloggen för dig. Och för mig. Här ska vi kunna mötas i det hemska som förenar oss. Det kommer att handla om upprepade övergrepp, sex som självskadebeteende och vägen tillbaka. För dig. Och för mig.

Halva jorden runt.

Kategori: Dissociering, PTSD

Det hände något idag.
Det var annorlunda.
Jag vet inte riktigt vad det var. Eller så vet jag precis.
Jag tror jag släppte taget. Vågade känna efter vad som finns under alla de där fasaderna av nonchalans och likgiltighet. Och när jag väl släppt garden så bara forsade det fram. Då vällde alla de tårar som legat på lager fram. Fördämningen brast och en flod bröt sig loss.

Jag sa saker jag inte ens visste att jag tänkte. Hjärtskärande rop på hjälp. Den otroliga ensamheten som genomsyrat alla åren. Hur jag burit en börda alldeles för tung för en människa att klara av. Inte velat berätta. Efter att ha gjort ett försök och fått kalla handen så förblev mina läppar slutna. Ett leende klistrades på och jag blev skickligare och skickligare att dölja mitt inte kaos. För även om mitt ansikte kunde se lugnt ut så pågick det alltid ett krig inombords. För det är ett aktivt val att försöka förneka sin historia. Något man måste göra hela tiden. Det går inte att vila ifrån det för då övermannar det en. Släpper man på kontrollen förlorar man striden.

Men idag gjorde jag något annorlunda.
Jag rev ner mina murar. Jag lät dem falla. Såg dem förvandlas till makadam framför mina fötter. Och det gav resultat. Hemska resultat, men ändå ett steg i rätt riktning. Även om det känns som att jag öppnat portalen till helvetet. För under stenrösen finns det ett hav av känslor som aldrig fått känna. De vill bli sedda och hörda. De har väntat så länge. Som svältfödda på uppmärksamhet. Jag skulle gärna kontrollera i vilken hastighet de kommer, men det är lönlöst. Jag får acceptera att ett halvt liv av undantryckta tankar och känslor ska få komma upp till ytan.

Det var för jävligt idag. Men det var också helt fantastiskt.
Och det är så det är och så det kommer vara.
För jävligt, men också Fantastiskt.

 

Kommentera inlägget här: