TidsLiv

Det här är bloggen för dig. Och för mig. Här ska vi kunna mötas i det hemska som förenar oss. Det kommer att handla om upprepade övergrepp, sex som självskadebeteende och vägen tillbaka. För dig. Och för mig.

Betrakta mig varsamt.

Kategori: Vardagen

 

Allt det som fallit ska en dag resa sig.
Bemästra världen och pånyttföddas i rörelsens energi. 
Såren kommer bindas ihop. Sanningen kommer slösas bort. 
Allt som finns mitt emellan kommer bli det absolut viktigaste eller det totalt meningslösa. 
Måste bara hålla ut tills dess. 
Till dagen då solen återigen färgar marken röd och berättar om varför natten aldrig kommer ifatt. Den har inte samma ambition. 
Fram till dess ska jag klä min hy i sammet som kan övertala mig om att jag förtjänar att räddas. Mitt liv räknas också. Även de dagar då jag inte orkar göra annat än att andas. Vilka är fler än jag vill räkna. Erkänna. 
Men vi går mot ljusare någonting. 
Bort från mörkare något annat. 

Förändringen vilar i mina händer. Jag kan röra vid morgondagen. 
Inget kommer att bli annorlunda om jag inte gör något annorlunda.
Det är ett tufft krav ställt på en människa som glömt hur medmänsklighet känns. 
Men jag ska vara min egen hjälte. Min advokat. Min rådgivare. 
Ingen annan kan leva mitt liv åt mig. 
Allt ansvar vilar på mina axlar. 

Tid läker inte mig. 
Jag läker mig. 


Kommentera inlägget här: