TidsLiv

Det här är bloggen för dig. Och för mig. Här ska vi kunna mötas i det hemska som förenar oss. Det kommer att handla om upprepade övergrepp, sex som självskadebeteende och vägen tillbaka. För dig. Och för mig.

Du träffar rätt.

Kategori: Allt det andra

Det kommer alltid finnas ett berg jag aldrig kommer bestiga.
En ocean jag aldrig kommer korsa.
En plats jag aldrig besöker.
Det kommer alltid finnas den människan jag aldrig kommer träffa.
Den sången jag aldrig sjöng.

Jag kan besöka tusen platser men kommer missa tusen till.
I slutändan är det inte vad som passerar mig utan vad jag passerar förbi.
De små ögonblicken som blev de stora.
De små sakerna i livet som blev de avgörande.
Ett möte i en lund. En stulen vante mitt i sommaren. En avokado med ett brev.
Det jag trodde var i största allmänhet blev i minsta synnerhet.
Bagatellen som var min livs kärlek.
Ögonblicket i ingenting,
ringen på mitt vatten till evigheten.

.

Kommentera inlägget här: