TidsLiv

Det här är bloggen för dig. Och för mig. Här ska vi kunna mötas i det hemska som förenar oss. Det kommer att handla om upprepade övergrepp, sex som självskadebeteende och vägen tillbaka. För dig. Och för mig.

Finn nya vägar.

Kategori: Vardagen

Jag fyller dagarna med nya ord. Byter ut mitt vokabulär med främmande glosor och ett gäng nya adjektiv. Blir sittandes med mitt A4 och försöker förstå.
Det slår mig. Jag mår dåligt på andra språk också. Smärtan ligger kvar i skriften, trots att melodin är annorlunda. Här kommer verbet först och sedan pronomen men det har ingen betydelse när lidandet ska förklaras. Slutsatsen blir likadan. Svaret alltid samma.
Jag frågar mig själv om det är ännu ett försök till flykt eller om jag på riktigt önskar att utforska min förmåga till andra kommunikationsvägar.
Jeg føler meg ikke bra
Estoy triste.
Ingen skillnad.

Kommentera inlägget här: