TidsLiv

Det här är bloggen för dig. Och för mig. Här ska vi kunna mötas i det hemska som förenar oss. Det kommer att handla om upprepade övergrepp, sex som självskadebeteende och vägen tillbaka. För dig. Och för mig.

Ord.

Kategori: Allt det andra

 
Det är ett ord.
Och det slängs runt med. Det sägs högt utan att veta var det träffar. Människor omkring mig pratar om det. Säger ordet och har ingen aning om vilken innebörd det har för mig.
 
Jag avskyr filmer, teatrar, tidningar, serier som bara slänger in det för extra krydda. Som varken förstår eller tar hänsyn till alla de mekansimer som finns bakom. På vilken skada det kan åstadkomma. Och absolut. Jag förstår att det inte går att censurera sig hela tiden, ingen kan veta vad jag varit med om. Jag tänker inte heller tala om det för dem. "Ni får inte säga det ordet", "Ni får inte prata om det här".
Men för fan.
Visa lite jävla respekt.
 
/C.
Kommentera inlägget här: