TidsLiv

Det här är bloggen för dig. Och för mig. Här ska vi kunna mötas i det hemska som förenar oss. Det kommer att handla om upprepade övergrepp, sex som självskadebeteende och vägen tillbaka. För dig. Och för mig.

Som att jag förstod.

Kategori: Allt det andra

 
Skuggor.
Allt är bara skuggor.
Fragment av en spunnen tid.
Spår av det som fanns förut.
Men som är borta idag.
 
Skuggor.
En tid av vad som väntas.
Vi skapar bilder som förändrar.
Förgörs.
Det är inte sant
bara för att vi vill att det ska vara där.
 
Skuggor.
Är vi starkare idag.
Som om det en dag skulle bli så.
En stund av tystnad skapar inget.
Det gör bara att luften skär.
 
Skuggor.
Jag kanske inte orkar.
Men ge inte upp.
Vi ska bara vila.
När tyngden blir för tung att bära.
 
Skuggor.
Vi är bara skuggor.
Men om vi vänder oss om.
Är vi också en del av varann.
Jag hoppas att du vet om
att det du är. Är unikt.
Är fantastiskt.
Är du.
 
/C.
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: