TidsLiv

Det här är bloggen för dig. Och för mig. Här ska vi kunna mötas i det hemska som förenar oss. Det kommer att handla om upprepade övergrepp, sex som självskadebeteende och vägen tillbaka. För dig. Och för mig.

Jag tvivlade aldrig.

Kategori: Allt det andra

 
 
Kom du lilla duva.
Lägg din huvud i mitt knä. Låt mig vaka över dig när du vilar.
Och bygga vackra bon i ditt hår.
Var inte rädd, ty jag går med dig. I de drömmar som kallas dina
ska jag stå emot allt ont.
 
Älskade lilla duva.
Ensamheten kan vara så påtaglig att den bränner hål i huden.
Kanske vet du om att det är så? Men kom då också ihåg att
motsatsen till det kan läka. Kan göra det starkare. Kan
få all din smärta att gå.
 
De dagar då du vandrar själv och inte hittar fram.
Vänd då dig bara om för jag försvann aldrig. Jag gick bara
före för att försäkra mig om att vägen var rak. Tänk på att
troheten i vem du är blir sanning i ditt inre.
Du är stark. Du är en duva med en örn inombords.
Med en förbannad drake som kan förgöra. Du är allt du
vill. Allt du kan fantisera.
Vackra, fina duva.
Mod handlar inte bara om att våga. Utan om att de gånger du inte vågar
söka hjälp. Söka efter min famn och finna trygghet i en tvåsamhet.
Det är styrka.
I sin renaste form.
 
/C.
 
 
Kommentera inlägget här: